Zoeken
Sluit dit zoekvak.
Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Privacy-/cookiebeleid

Privacyverklaring (AVG)

Wie zijn we

Wij zijn Numatic International B.V. (in dit document aangeduid als wij/we, ons, onze).

Ons statutair adres is:
Numatic International B.V.
Vennootsweg 15
2404 CG, Alphen a/d Rijn
Nederland

Wij zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34160402.

Inleiding

In deze privacyverklaring leest u hoe we de persoonsgegevens gebruiken die worden verzameld via deze website (www.numatic.nl), via contact met onze verkoopafdeling of klantenservice langs enig kanaal, wanneer u een stofzuiger van ons heeft gekocht of anderszins als klant of potentiële klant informatie met ons heeft gedeeld.

Waar in dit document de term gegevensbeschermingswetten wordt gehanteerd, bedoelen we daarmee de Data Protection Act 2018 (‘DPA 2018’), de Britse General Data Protection Regulation (UK GDPR), de Privacy and Electronic Communications (EC Directive) Regulations 2003 en alle wetten die zijn geïmplementeerd in verband met voornoemde wet- en regelgeving. Als u bent gevestigd in de EU omvat de term ook de algemene verordening gegevensbescherming van de EU, evenals alle vervangende wetgeving die van tijd tot tijd van kracht wordt.

Wij streven ernaar te voldoen aan de vereisten van de gegevensbeschermingswetten en hebben deze privacyverklaring opgesteld om te zorgen dat u op de hoogte bent van:

  • welke persoonsgegevens we van u verzamelen;
  • wat we doen met uw gegevens;
  • wat we doen om uw gegevens te beveiligen;
  •  de rechten en keuzes die u heeft ten aanzien van uw persoonsgegevens.

 

Wij gebruiken uw gegevens op de manier die is beschreven in dit privacybeleid. Als we uw gegevens voor enig ander doel moeten gebruiken, zullen we u daarvan in kennis stellen en dit privacybeleid bijwerken.

Welke persoonsgegevens we verzamelen

We verzamelen uitsluitend persoonsgegevens die we feitelijk nodig hebben om u, uw organisatie of uw werkgever onze producten en diensten te kunnen verstrekken. In alle gevallen doen we dat in overeenstemming met de gegevensbeschermingswetten.

De persoonsgegevens die we in uw contacten met ons rechtstreeks van u verzamelen zijn onder meer uw:

  • naam
  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • post-/bezorgadres
  • bedrijfsadres
  • werkgever
  • betalings- of factureringsgegevens

 

Wanneer u contact met ons opneemt, verzamelen we eveneens aanvullende gegevens die ons helpen uw vraag af te handelen, zoals details betreffende problemen, het serienummer van uw product of accessoires die u wellicht zouden kunnen interesseren. Bij de registratie van uw apparaten verzamelen we fundamentele contactgegevens en het serienummer van uw product. We kunnen u dan tevens vragen om een kopie van uw aankoopbewijs om toekomstige vragen te kunnen valideren.

Als u onze website bezoekt via een link van een gelieerd bedrijf, slaan wij op welke link dat was.

We verzamelen ook gegevens wanneer u onze social media-kanalen bezoekt. Social media is een andere manier waarop wij met u kunnen communiceren en omgekeerd, en waarop u met anderen kunt communiceren over onze producten en diensten. Wij monitoren dergelijke openbaar toegankelijke content. Het helpt ons beter te begrijpen wat mensen zeggen over onze producten en diensten, zodat we die op basis daarvan verder kunnen ontwikkelen. Ook is het voor ons een extra manier om met onze klanten te communiceren en klantenservice te verlenen.

We verzamelen beperkte technische gegevens over uw bezoek aan onze website. Daarmee krijgen we beter inzicht in hoe onze klanten bewegen op de website en deze gebruiken.

Voor onze NuTrack-service verzamelen en bewaren we toegangsinformatie van elke gebruiker die toegang heeft tot het systeem, samen met hun gebruik daarvan. Wij bewaren die gegevens als gegevensverwerker voor onze klanten. De door de klant benoemde systeembeheerders zijn volledig verantwoordelijk voor het beheer van gebruikerstoegang tot het systeem.

Rechtsgronden voor verwerking van uw persoonsgegevens

Wij verwerken uw persoonsgegevens uitsluitend wanneer daartoe een rechtsgrond bestaat. Het gaat daarbij om de volgende rechtsgronden:

  • Contract – Hierbij verwerken we uw gegevens om een contractuele verplichting na te komen die we met u zijn aangegaan.
  • Toestemming – Hierbij hebben we u verzocht toestemming te geven voor het verwerken van uw persoonsgegevens voor een specifiek doel. Graag wijzen we u erop dat waar we ons baseren op uw toestemming, u die op elk moment kunt intrekken door contact met ons op te nemen of via de afmeldlink die u vindt in onze e-mails.
  • Gerechtvaardigd belang – Hier gelden onze belangen als de reden voor verwerking. In het algemeen gaat het er daarbij om u op de veiligste en meest passende manier de beste producten en diensten te verstrekken, en tevens om ons dealernetwerk te beheren.
  • Wettelijke verplichting – Hierbij hebben we een wettelijke of andere juridische verplichting om uw persoonsgegevens te verwerken, bijvoorbeeld in verband met een onderzoek naar een misdrijf.
  • Vitaal belang – Hierbij moeten we gegevens verwerken ter bescherming van iemands gezondheid.

Uw rechten

Onder de gegevensbeschermingswetten heeft u een aantal rechten. Als u een of meer van die rechten wilt uitoefenen, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens in het onderdeel ‘Contact met ons opnemen’.

Dit zijn uw rechten ingevolge de gegevensbeschermingswetten.

Het recht geïnformeerd te worden over de verzameling en het gebruik van persoonsgegevens door ons bedrijf
U heeft het recht geïnformeerd te worden over de verzameling en het gebruik van uw persoonsgegevens. Deze privacyverklaring verstrekt u die informatie. Aanvullende informatie kan worden verstrekt door uw werkgever als die gegevens met ons deelt.

Recht op inzage in uw persoonsgegevens
U heeft het recht de persoonsgegevens die we van u bezitten, in te zien. Dit wordt ook wel aangeduid als een ‘Subject Access Request’ (inzageverzoek van de betrokkene). Als we van mening zijn dat we verplicht zijn u (of iemand namens u) persoonsgegevens te verstrekken, doen we dat kosteloos en zo mogelijk binnen een maand na het moment waarop we uw identiteit hebben kunnen bevestigen. We vragen daartoe om bewijs van identiteit en voldoende informatie over uw interacties met ons zodat we uw persoonsgegevens kunnen vinden. In bepaalde gevallen kunnen we gegevens bewaren ten behoeve van uw werkgever. In dat geval dient u het inzageverzoek rechtstreeks aan uw werkgever te richten.

Recht op rectificatie van uw persoonsgegevens
Indien persoonsgegevens die we van u hebben onjuist, onvolledig of verouderd zijn, kunt u ons verzoeken deze te rectificeren.

Recht op beperking van de verwerking
U heeft het recht ons te verzoeken om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken. Dat kunt u bijvoorbeeld doen als u de juistheid betwist van de gegevens die we van u hebben of het niet eens bent met de manier waarop we uw gegevens hebben verwerkt. Dit recht is geen absoluut recht en uitsluitend in bepaalde omstandigheden van toepassing.

Recht op gegevensverwijdering
U heeft het recht om verwijdering van uw persoonsgegevens te verkrijgen. Dit recht wordt ook wel aangeduid als het ‘recht van vergetelheid’. Dit recht is geen absoluut recht en uitsluitend in bepaalde omstandigheden van toepassing.

Het recht op overdraagbaarheid
Het recht op overdraagbaarheid geeft u het recht om de persoonsgegevens die u ons heeft verstrekt te verkrijgen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm. Het geeft u tevens het recht te verzoeken dat een verwerkingsverantwoordelijke de gegevens rechtstreeks overdraagt aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.

Recht van bezwaar
U heeft het recht bezwaar aan te tekenen tegen onze verwerking van bepaalde of alle persoonsgegevens die we van u bezitten. Dit is een absoluut recht wanneer we uw gegevens gebruiken voor direct-marketingdoeleinden, maar het is wellicht niet van toepassing in omstandigheden waarin we voor dat gebruik een dringende reden hebben, zoals een wettelijke verplichting.

Meer informatie over uw privacyrechten
De Information Commissioner’s Office (ICO) is in het Verenigd Koninkrijk belast met het reguleren van gegevensbescherming en privacyaangelegenheden. De instantie maakt op haar website veel informatie toegankelijk voor consumenten en zorgt dat de statutaire gegevens van alle verwerkingsverantwoordelijken, waaronder Numatic, openbaar toegankelijk zijn. U vindt de ICO hier: https://ico.org.uk/for-the-public.

U kunt op elk moment bij de ICO bezwaar maken tegen de manier waarop we uw persoonsgegevens gebruiken. We hopen echter dat u wilt overwegen eventuele problemen of bezwaren eerst met ons te bespreken. Wij vinden het uitermate belangrijk dat u tevreden met ons bent en zullen altijd ons uiterste best doen om eventuele problemen op te lossen.

Hoe we uw persoonsgegevens gebruiken

Wij gebruiken uw persoonsgegevens als volgt:

Om antwoord te geven op uw vragen of er follow-up aan te geven
Als u via e-mail, telefonisch of via onze website contact met ons opneemt, gebruiken we uw gegevens om uw vragen te beantwoorden en met u te corresponderen.

Om uw bestelling te verwerken en eventuele retourzendingen mogelijk te maken

  • We registreren uw betaalkaartgegevens om betalingen aan ons te verwerken. Deze gegevens worden vervolgens verwerkt door de betalingsverwerkers met wie wij werken.
  • Als u via een factuur betaalt, gebruiken wij uw gegevens om de juiste personen bij uw organisatie te kunnen factureren.
  • Wij gebruiken uw adres om uw aankoop te leveren en eventuele retourzendingen mogelijk te maken.
  • Wij gebruiken uw contactgegevens om u op de hoogte te houden van de status van uw bestelling.


Om onze relatie met u te beheren
Zodra u klant bent, gebruiken wij uw gegevens om:

  • contact met u te onderhouden over uw bestelling of vragen
  • via externe beoordelingssites waar wij mee werken uw feedback te vragen over uw aankoop
  • bij te houden welke producten u heeft aangeschaft
  • u te informeren over eventuele wijzigingen in onze algemene voorwaarden of deze privacyverklaring
  • inzicht te verkrijgen in de producten en diensten die u mogelijk zouden kunnen interesseren
  • u de diensten te verstrekken waarom u heeft gevraagd


Om u te begeleiden door het verkoopproces
Voordat u klant wordt, bewaren wij de persoonsgegevens die u ons verstrekt in ons klantenbeheersysteem om onze verkoopinteracties met u te volgen.
In bepaalde gevallen gebruiken we openbaar beschikbare bedrijfsinformatie om te zorgen dat onze berichten terechtkomen bij de meest geschikte personen.

Om onze bedrijfsactiviteiten en onze interacties met u te beheren en verbeteren
Wij gebruiken bepaalde persoonsgegevens en technische informatie om:

  • ons klantenbestand en onze online interacties met u te analyseren, te begrijpen en vast te leggen
  • inzicht te verkrijgen in de effectiviteit van onze reclamecampagnes
  • nieuwe producten en diensten te ontwikkelen
  • ons netwerk te beveiligen
  • problemen met betrekking tot diensten of beveiliging te onderzoeken en op te volgen
  • onze website te beheren
  • onze verplichtingen uit hoofde van wet- en/of regelgeving na te komen
  • onze producten en diensten voortdurend te verbeteren

Om informatie betreffende uw garantie-/productregistratie te beheren en bij te houden
Wanneer u uw apparaat registreert, gebruiken we uw persoonsgegevens voor accurate registratie van eventueel toepasselijke garanties.

Om onze producten en diensten te promoten
We gebruiken uw persoonsgegevens om u promotiemateriaal te sturen waarvan wij denken dat het voor u of uw bedrijf relevant kan zijn.
U kunt zich op elk moment afmelden voor dergelijke berichten via de ‘unsubscribe’-link (afmelden) in onze e-mails of door contact met ons op te nemen.

Om prijsvragen en weggeefacties te beheren
We organiseren van tijd tot tijd prijsvragen en weggeefacties op onze social-mediakanalen, waaronder Facebook en Instagram. Uw gegevens worden gebruikt om dergelijke prijsvragen/weggeefacties te beheren, bijvoorbeeld om u te laten weten of u heeft gewonnen en om uw prijs op te sturen.

Om misdrijven te voorkomen en op te sporen

  • Wij gebruiken uw accountinformatie en bestellings- en betalingsgeschiedenis om te helpen bij het toezicht op frauduleuze transacties.
  • Als u een account aanmaakt of contact opneemt met onze callcenters, gebruiken we uw accountgegevens en eerdere aankoopgegevens voor het bevestigen van uw identiteit.
  • Wij gebruiken apparaat-id’s en IP-adressen voor fraudepreventie en -onderzoeken, en eveneens voor handhaving van netwerk- en gegevensbeveiliging.

Hoelang bewaren we uw persoonsgegevens

Wij registreren uw persoonsgegevens om u hoogwaardige en consistente service te kunnen verlenen en om de acties die we ten behoeve van u hebben genomen te kunnen onderbouwen.

Overeenkomstig de gegevensbeschermingswetten bewaren we uw persoonsgegevens voor zolang als nodig is:

  • om onze diensten aan u te leveren
  • in het kader van onze bedrijfsactiviteiten
  • om onze wettelijke verplichtingen na te komen

Met wie delen we uw persoonsgegevens

In bepaalde omstandigheden kan het noodzakelijk zijn om uw persoonsgegevens te delen met derden om:

  • u de diensten te verstrekken waar u om heeft gevraagd
  • onze wettelijke verplichtingen na te komen
  • onze bedrijfsactiviteiten uit te oefenen en te beheren

We kunnen uw persoonsgegevens delen met

  • wetshandhavende instanties of andere openbare autoriteiten die ons verplichten gegevens vrij te geven
  • elke organisatie wanneer wij een rechtsvordering moeten instellen of ons tegen een rechtsvordering moeten verdedigen
  • onze professionele adviseurs, waaronder accountants, juristen of verzekeraars
  • leveranciers van betaaldiensten die voor ons betalingen verwerken
  • bezorgdiensten die u uw artikelen bezorgen
  • aanbieders van aanvullende bedrijfsondersteunende diensten zoals IT-diensten (als verwerker namens ons), waaronder aanbieders van telematicadiensten voor onze apparaten via onze NuTrack-service
  • aanbieders van marketingdiensten (als verwerker namens ons), waaronder organisaties die ons helpen met u te communiceren
  • bedrijven die zich bezighouden met productfeedback, zodat deze u kunnen vragen om dergelijke feedback
  • andere organisaties in geval van de verkoop, fusie, reorganisatie, opheffing of verkoop van ons bedrijf. Wij zullen u in kennis stellen van een dergelijke overdracht of bekendmaking overeenkomstig de geldende wetgeving
  • distributeurs rondom onze groep bedrijven waar dat passend is in het kader van uw bestelling of dienst

In alle gevallen

  • beperken wij de te verstrekken persoonsgegevens tot het minimum dat de betrokken partij nodig heeft om haar taken uit te voeren
  • verstrekken wij persoonsgegevens uitsluitend aan organisaties waar wij een contractuele relatie mee hebben of die een dwingende wettelijke verplichting hebben om over de gegevens te beschikken

Wij zijn een samenwerking aangegaan met de Awin Group om ons te helpen met onze online affiliate marketing en om te zorgen dat we de juiste betalingen doen aan de juiste affiliates. Informatie over hoe dit netwerk functioneert kan worden gevonden in de privacyverklaring van de Awin Group op https://www.awin.com/nl/privacy.

Internationale doorgifte van persoonsgegevens

In bepaalde gevallen kunnen uw persoonsgegevens worden verwerkt buiten het Verenigd Koninkrijk en de Europese Economische Ruimte.

Als en wanneer dat het geval is, zorgen wij voor zodanige beveiliging dat uw persoonsgegevens zijn beschermd op dezelfde wijze als het geval zou zijn bij gebruik in het Verenigd Koninkrijk of de Europese Economische Ruimte.

Als het nodig mocht zijn om uw gegevens door te geven buiten het Verenigd Koninkrijk of de Europese Economische Ruimte, doen wij dat onder een van de volgende waarborgen:

  • we gebruiken standaardcontractbepalingen in contracten voor de doorgifte van persoonsgegevens aan derde landen;
  • we geven de gegevens door aan een land buiten de Europese Economische Ruimte of het Verenigd Koninkrijk dat privacywetgeving hanteert die gelijksoortige bescherming biedt als die welke geldt in de Europese Economische Ruimte of het Verenigd Koninkrijk.

Zo beschermen we uw persoonsgegevens

Wij vinden gegevensbeveiliging bijzonder belangrijk. Om uw gegevens te beschermen hebben we passende fysieke, elektronische en beleidsmatige procedures ingesteld om alle gegevens die we verwerken te bewaken en beveiligen.

Op hoog niveau hebben we de volgende maatregelen ingesteld:

  • we beperken de toegang tot onze gebouwen tot diegenen die daar volgens ons gerechtigd toe zijn
  • we controleren de toegang tot onze informatietechnologie
  • al onze medewerkers en vertegenwoordigers die inzage hebben in of zijn betrokken bij de verwerking van persoonsgegevens zijn contractueel verplicht tot geheimhouding van persoonsgegevens

Op onze websites kunnen zich links bevinden naar externe websites die door andere organisaties worden geëxploiteerd. Dergelijke organisaties kunnen persoonsgegevens verzamelen van bezoekers aan hun websites. Wij kunnen noch de inhoud, noch de privacypraktijken van externe websites garanderen en nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor dergelijke websites.

Wijzigingen in dit beleid

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd worden gewijzigd (bijvoorbeeld als bepaalde wetgeving verandert). Indien er sprake is van fundamentele wijzigingen zullen wij u daarvan op de hoogte brengen.

Zo neemt u contact met ons op

Als u

  • een of meer van bovengenoemde rechten wenst uit te oefenen
  • een vraag of klacht heeft over dit beleid
  • een vraag of klacht heeft over hoe uw persoonsgegevens worden verwerkt

kunt u contact met ons opnemen via onze contactpagina.

Cookiebeleid

De gegevens die wij online van u verkrijgen worden voornamelijk verzameld via kleine bestanden die op uw harde schijf worden geplaatst, zogenaamde cookies.

Wij gebruiken cookies om bepaalde informatie te volgen op basis van uw gebruik van onze onlinekanalen, waaronder www.numatic.co.uk.temp.link, www.myhenry.co.uk en social media. Wij gebruiken cookies om inzicht te verkrijgen in het gedrag van gebruikers van deze kanalen en om mogelijkheden voor verbeteringen te kunnen identificeren. Het is niet mogelijk om met de informatie die door deze cookies wordt verzameld uw browsingactiviteiten op andere dan onze eigen websites te volgen.

U kunt cookies op elk moment uitschakelen in uw browser of cookies verwijderen die al zijn opgeslagen op uw computer. Hoe dat in zijn werk gaat kunt u vinden in het ‘Help’-menu in uw browser. Wij wijzen erop dat het uitschakelen of verwijderen van cookies kan zorgen dat sommige functies van onze onlinekanalen, zoals onlineformulieren en betalingen, niet behoorlijk werken.

Wij gebruiken drie soorten cookies:

Strikt noodzakelijke cookies

Deze cookies zijn noodzakelijk voor de werking van bepaalde functies van onze onlinekanalen. Voorbeelden: onlineformulieren en betalingen. Het inschakelen van deze cookies garandeert de beste gebruikerservaring.

Prestatiecookies

Deze cookies verzamelen informatie over hoe u onze onlinekanalen gebruikt. De verzamelde informatie omvat onder meer welke onderdelen van onze websites u bezoekt, of u een aanschaf doet en zo ja, details over die aanschaf. De door deze cookies verzamelde informatie is geanonimiseerd, wat betekent dat u er niet door kunt worden geïdentificeerd.

Functionele cookies

Deze cookies zorgen dat onze onlinekanalen uw voorkeuren opslaan. Daarbij kunt u denken aan het lettertype, de lettergrootte en het kleurschema dat u heeft ingesteld. Deze cookies verzamelen ook andere gegevens, zoals uw geografische informatie, om te zorgen dat (waar relevant) u uitsluitend informatie ontvangt die past bij uw geografische gebied. Het is voor ons niet mogelijk om u op basis van de door deze cookies verzamelde informatie te identificeren.